Kwiecień, 2013

Średnio na aktywność:31.97 km
  • Wyszków - Legionowo

Niedziela, 21 kwietnia 2013 | Komentarze 0

Przejazd z Wyszkowa do Legionowa pociągiem oczywiście z przygodami. Po korekcie rozkładu jazdy KM, w Tłuszczu mam tylko 3 minuty aby przesiąść się do szynobusu do Legionowa (jakaś mądra głowa od planowania pewnie uznała że tyle starczy). Oczywiście okazało się to zbyt krótkim czasem. Po zejściu z kładki mój pociąg zaczął już ruszać, więc zacząłem go gonić z rowerem. Podbiegłem na przód składu, kierownik pociągu mnie zobaczył i zatrzymał pociąg... Od teraz zamiast ryzykować spóźnienie na pociąg do Legionowa będę musiał podjeżdżać rowerem do Tłuszcza, aby bez stresu wsiąść do pociągu... Czy to nie żenujące? Gdzie tu logika?

• Wiosenne Otwarcie Sezonu Rowerowego 2013 w Wyszkowie

Niedziela, 21 kwietnia 2013 | Komentarze 0

Wiosenne otwarcie sezonu rowerowego, które odbyło się w Wyszkowie w niedzielę przyciągnęło ok 70 miłośników dwóch kółek. Przed wyruszeniem na trasę rajdu przedstawiciel współorganizatora rower.com wręczył każdemu uczestnikowi Otwarcia koszulkę. Ruszyliśmy tradycyjnie spod schodów kościoła Św. Idziego o godzinie 11:00.

Ulicą Strumykową, Matejki dotarliśmy do Zakręzia a stamtąd do Natalina. Klucząc po lasach dotarliśmy do Nadleśnictwa Wyszków gdzie odpoczęliśmy by ruszyć ul. Zacisze do miejsca naszego obozowania. Przy ognisku upiekliśmy kiełbaski. Potem leśnymi ścieżkami dotarliśmy do ulicy Sosnowej, a tu juz prosto drogą dla rowerów do Wyszkowa.

Relacja z wycieczki na stronie WMM:

Kategoria mWyszków, zAZa, zJSz, zRUm, zJSi

• Wycieczka z Rowerowym Legionowem

Sobota, 20 kwietnia 2013 | Komentarze 0

Druga tegoroczna wycieczka z Rowerowym Legionowem bardzo udana. Pojechaliśmy nad jezioro Klucz na ognisko.

Kategoria mWyszków, zPRuc

Piątek, 19 kwietnia 2013 | Komentarze 2

• Linia kolejowa Wieliszew - Zegrze cz. 1/2

Czwartek, 18 kwietnia 2013 | Komentarze 1

Po przyjeździe z pracy do domu wziąłem tylko aparat i znowu w drogę. Wieczór zapowiadał się rowerowo. W planie miałem sfotografowanie linii kolejowej Wieliszew - Zegrze, a potem złapanie w trasie ekipy Rowerowego Legionowa. Oba cele udało się zrealizować. :)

Na dniach ruszy budowa dworca w Legionowie.

Po drodze do Zegrza zatrzymałem się jeszcze na chwilę przy Kanałku Wieliszewskim.

Potem szybko dojechałem do torów kolejowych.

Wg serwisu BazaKolejowa.pl linia kolejowa z Wieliszewa do Zegrza została otwarta w 1907 roku. W 1972 dokonano elektryfikacji. Linia ta przez wiele lat przewoziła pasażerów z Zegrza Południowego do Legionowa i dalej do Warszawy. "Podróż pociągiem z Warszawy Gdańskiej do Zegrza w czasie obowiązywania rozkładu jazdy 1990/92 zajmowała 42 minuty. Codziennie między Zegrzem, a stolicą kursowało 16 pociągów. Dodatkowo kursowały jeszcze trzy pociągi tylko do Legionowa (które w letnie soboty i niedziele kursowały także do stolicy). Pierwszy pociąg znad zalewu odjeżdżał o 4.18, a ostatni o 22.58." - pisał w roku 2002 Pan Karol Trammer na łamach niezależnego kwartalnika kolejowego Z biegiem szyn. Z informacji jakich dowiadujemy się w artykule, pomysły aby linię zrewitalizować i przywrócić na niej przewozy pasażerskie pojawiały się już 11 lat temu. Pomysł znów powraca. W kwietniu tego roku można było przeczytać (Gazeta Powiatowa; Echo) o pomysłach przedłużenia linii SKM z Wieliszewa (gdzie już SKM dojeżdża) do Zegrza.

Zapraszam do zapoznania się z obecnym stanem linii. Sfotografowałem odcinek torowiska od skrzyżowania z DK 631 do dawnego przystanku w Zegrzu. Galeria ta, to najobszerniejszy i najbardziej aktualny zbiór w internecie.

Ponad 40-kilometrowa wycieczka obfitowała w liczne spotkania z dziką zwierzyną. Na trasie widziałem:
    - 4 sarny w trzech odsłonach (przebiegały przed rowerem)
    - zająca
    - zaskrońca zwyczajnego (niestety był zbyt ruchliwy, abym mógł go sfotografować)
    - jeża
    - kaczki krzyżówki

Na koniec spotkanie w ekipą Rowerowego Legionowa, zdjęcie i wspólny powrót do Legionowa. :)

Czwartek, 18 kwietnia 2013 | Komentarze 0

Kategoria tOdwkurwiacze

• Po Bródnie

Środa, 17 kwietnia 2013 | Komentarze 0

• Odwkurwiacz

Wtorek, 16 kwietnia 2013 | Komentarze 4

Przyjechałem z pracy do domu, szybko zmieniłem rower i postanowiłem się wyszaleć. Jeździłem głównie po DDRach legionowskich. A raczej próbowałem... bo co kilkadziesiąt metrów musiałem wydzierać się na pieszych, którzy włazili na ścieżkę dla rowerzystów.

Niestety prędkości maksywalne to tylko 40km/h - chyba zmienię przełożenie z 3,06 (52/17) na 3,25 (52/16).

Na trasie spotkałem Michała W.

Kategoria tOdwkurwiacze

Wtorek, 16 kwietnia 2013 | Komentarze 2

Dziś pierwszy raz w tym roku wracałem do domu częściowo lasem. Drogi leśne są już całkowicie przejezdne.

Mój Unibike przekroczył już 5000km przebiegu. :)