kSłowacja

• Majówka 2018: Tatry i Beskidy - dzień 3/6

Czwartek, 3 maja 2018 | Komentarze 0

Rano Jezioro Orawskie jest równie piękne jak wieczorem. Robimy fotki i ruszamy na Zakopane. Już po kilku kilometrach od miasteczka Trstená (Trzciana) zaczyna się świetna asfaltowa droga rowerowa "Szlak wokół Tatr", która biegnie po nasypie dawnej kolejki wąskotorowej. Dojeżdżamy nią aż do Polski, potem skręcamy w stronę Zakopanego. Przejeżdżamy przez miasto. Na Krupówkach masa ludzi, więc omijamy je szerokim łukiem. Nocujemy na campingu.

• Majówka 2018: Tatry i Beskidy - dzień 2/6

Środa, 2 maja 2018 | Komentarze 0

Z rana o 6:00, kiedy jesteśmy jeszcze w namiocie zaczyna kropić. Na szczęście spadło może z 10 kropli. Jemy śniadanie, pakujemy się i ruszamy w drogę o 8:00. Nasz cel na ten dzień do dojazd nad Jezioro Orawskie. Na camping docieramy po południu. Ku naszemu zdziwieniu zastajemy pustki. Na całym campingu są 2-3 polskie samochody i my. Zajmujemy miejsce z najlepszym widokiem. :)

• Sprzęt Bez roweru
  • Rowerem przez Europę '16

Sobota, 19 listopada 2016 | Komentarze 0

W dniach 15-31 lipca 2016 Grupa Rowerowa Turistas, której jestem członkiem, zwiedziła sporą część Europy. Przemierzyliśmy 1500km z Bergamo we Włoszech do Ołomuńca w Czechach.

Na tej wyprawie nie robiłem zdjęć. Skupiłem się na materiale filmowym, z którego po długim montażu powstała produkcja, dokumentująca szczegółowo naszą przygodę.

Zachęcam do oglądania, lajkowania i subskrybowania kanału. :)

• Tour de Tatry - dzień 4/4

Poniedziałek, 15 sierpnia 2016 | Komentarze 2

Ostatniego dnia skupiliśmy się na dojeździe do Krakowa. Zmieniliśmy lekko plany i wjechaliśmy od południa, gdzie było sporo małych wzniesień do pokonania. Zwiedzanie starego miasta sobie darowaliśmy. Wszędzie tłumy długo-weekendowych turystów. Z obawy przed tłumami w pociągu, do Warszawy wsiedliśmy przystanek wcześniej, w Krakowie Płaszowie.

• Tour de Tatry - dzień 3/4

Niedziela, 14 sierpnia 2016 | Komentarze 0

Kolejny start zaraz po 7:00. Podziwiamy Pieniny, Dunajec i Beskid Wyspowy, na którego największe wzniesienie Mogielnicę, wdrapaliśmy się.

Umówiony pierwotnie nocleg nam się nie udał. Mieliśmy rezerwację w Agroturystyce "Pod Groniem" we wsi Czyszówki. Śmierdziało kocim moczem..., dlatego szybko znaleźliśmy inny, lepszy. Nidy nie wiesz na co trafisz szukając noclegu. Niestety cena nie jest determinantem jakości.

• Tour de Tatry - dzień 2/4

Sobota, 13 sierpnia 2016 | Komentarze 0

W trójkę sprawnie się podróżuje, dlatego wstawaliśmy wcześnie i wcześnie chodziliśmy spać. Dzięki temu, drugiego wystartowaliśmy o 7:00. Kolejny dzień zwiedzania super krajobrazów oraz niezliczonej ilości zjazdów (oraz wjazdów). Prędkości wręcz zabójcze - 50 km/h prawie na każdym zjeździe. Najszybciej jechałem 70km/h. I to bez pedałowania. :) O 14:00 przekroczyliśmy granicę, a o 15:00 poszliśmy do Term Bania. W części rekreacyjnej straszne nudy - poziom atrakcji dobry dla emerytów. Dlatego większą część czasu spędziliśmy w saunach. Przetestowaliśmy wszystkie. :)

• Tour de Tatry - dzień 1/4

Piątek, 12 sierpnia 2016 | Komentarze 5

Pomysł aby objechać Tatry rowerem zrodził się po obejrzeniu relacji grupy 80 rowerów. Od pomysłu do realizacji minął rok, ale udało się. :)

Ruszyliśmy z Zakopanego przed 7:00 rano i już po 2 godzinach wjechaliśmy na Słowację. Za granicą od razu zdziwienie - gdzie są bacówki, owcze sery, ciupagi i cały przemysł turystyczny? Tutaj nie ma turystów! Dzięki temu mogliśmy w ciszy i spokoju napawać się przyrodą i widokami. I to mimo jazdy po głównej asfaltowej drodze. Ruch pojazdów był bardzo mały. Nocleg mieliśmy zaplanowany w miejscowości Podtureň.