tDDR

Kategoria mWyszków, tDDR

• Konsultacje społeczne w Legionowie

Poniedziałek, 6 października 2014 | Komentarze 0

Konsultacje społeczne w Legionowie w sprawie inicjatywy jednego z mieszkańców o wybudowanie drogi dla rowerów na ulicy Chrobrego. Pomysł od samego początku wydawał się być nietrafiony z racji małego ruchu samochodów na tej ulicy, wąskiego pasa drogowego oraz braku możliwości parkowania samochodów po wybudowaniu DDRu. Na spotkaniu było ok 10 osób z czego tylko jeden mieszkaniec z ulicy Chrobrego... Inicjator dał do zrozumienia, że będzie nieugięty w w/w sprawie. :)

• Po Legionowie i okolicy

Czwartek, 25 września 2014 | Komentarze 0

Audyt nowej drogi dla rowerów w Legionowie.

Kategoria tDDR

• Dzień bez samochodu w Wyszkowie

Poniedziałek, 22 września 2014 | Komentarze 0

Z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu Wyszków Moje Miasto przygotował sporo atrakcji dla rowerzystów. Rano wybraliśmy się pociągiem do Ostrołęki, z której ruszyliśmy na południe. Przez Sypniewo, Różan oraz Prabuty dojechaliśmy aż do stacji kolejowej Zygmuntowo Mazowieckie, z której wróciliśmy do Wyszkowa ponownie pociągiem. Tego dnia przejazdy Koleją Mazowiecką były darmowe i grzechem byłoby nie skorzystać. Niestety z racji godzin pracy w wycieczce uczestniczyła oprócz organizatora tylko jedna osoba. ;)

Następnie o 16:30 pod wyszkowską kordegardą spotkali się rowerzyści, którzy po przemówieniu burmistrzów Grzegorza Nowosielskiego (zbliżają się wybory, więc Pan Grzegorz przychylniejszym okiem patrzy na rowerzystów) oraz Adama Mroza, oraz po otrzymaniu upominków w ramach projektu unijnego, ruszyli na krótką wycieczkę rowerową po okolicy. Finał tego przejazdu znajdował się w nowo powstałym punkcie odpoczynku dla turystów u zbiegu ulic Matejki i Mazowieckiej. Urząd Miasta przygotował w tym miejscu poczęstunek - gorącą kiełbaskę z cebulką.

Następnie w 6-osobowym gronie (burmistrz Adam Mróz, strażnicy miejscy, pracownik UM oraz ekipa WMM) ruszyliśmy na miasto aby rozdawać darmowe oświetlenie rowerowe. Ok. godziny 19:00 zakończyliśmy naszą akcję. ;)

Pomimo tego, że Urząd Miasta dogrywał z nami szczegóły wyszkowskiego Dnia bez samochodu 2 dni przed ich obchodami, wszystkie ustalenia udało się zrealizować. Może w niedalekiej przyszłości, gdy urzędnicy założą wreszcie fanpage Urzędu Miasta i zaczną prowadzić na nim wydarzenia, więcej mieszkańców będzie wiedziało o takich ciekawych akcjach. Czekamy na to z niecierpliwością. :)

• Objazd DDRów z Burmistrzem Adamem Mrozem

Poniedziałek, 8 września 2014 | Komentarze 0

Kolejny objazd DDRów z Adamem Mrozem. Poprzedni odbył się rok temu w czerwcu. Jako osoby, które na co dzień poruszają się po Wyszkowie rowerem, przekazaliśmy swoje doświadczenia z jazdy oraz co najważniejsze, to co można zmienić w Wyszkowie. Sporo uwagi poświęciliśmy usterkom w już istniejących DDRach, ale główny nacisk położyliśmy na poinformowaniu jak powinna wyglądać nowoczesna przestrzeń ulicy. Zaproponowaliśmy wiele rozwiązań ułatwiających wjazd i zjazd z drogi dla rowerów, pasy rowerowe oraz co w wielu miastach od dawna jest standardem - nawierzchnię asfaltową na "ścieżkach" (o asfalcie uparcie mówimy już od dawna, czyli oficjalnie od listopada 2012 roku kiedy to odbyło się pierwsze spotkanie nt. DDRów wyszkowskich).

Co ciekawe naszą wizję połączenia DDRów w Wyszkowie w sensowną całość oraz wdrożenia kilku ciekawych rozwiązań wysłaliśmy na prośbę Urzędu Miasta w maju tego roku, ale nasze odczucia są takie, że chyba nikt na poważnie jej nie przejrzał (albo nie zrozumiał...). W wizji tej na mapie dróg rowerowych Wyszkowa nanieśliśmy wiele nowych szlaków łącząc większość pourywanych obecnych DDRów w sensowną sieć.

Spotkanie zakończyliśmy postanowieniem kolejnego przejazdu tym razem z nowym komendantem KPP w Wyszkowie Panem Szymonem Hermanem oraz z gminnym projektantem.

Ustaliliśmy również kilka szczegółów naszego skromnego udziału w Międzynarodowym Dniu bez Samochodu przypadającego w tym roku na 22 września.

Zdjęcia poniżej zrobiłem tuż przed spotkaniem z Burmistrzem.

Kategoria mWyszków, tDDR, zJSz

• Zimowy audyt DDRów w Legionowie

Niedziela, 9 lutego 2014 | Komentarze 2

Zrobiłem mały zimowy audyt. Mija tydzień bez opadów śniegu, tymczasem firmy, które zajmują się odśnieżaniem nie doprowadziły DDRów w Legionowie do stanu używalności. Wiele ścieżek rowerowych w ogóle nie było odśnieżanych tej zimy lub były odśnieżone tylko częściowo. Co ciekawe jeśli DDR styka się z chodnikiem dla pieszych odśnieżany jest tylko DDR. Nie muszę uświadamiać, którędy idzie wtedy pieszy prawda? No bo przecież jego chodnik jest zaśnieżony to którędy ma iść? :)

Zdjęcia przedstawiają tylko część niedociągnięć w odśnieżaniu. Zaznaczam też, że robiłem zdjęcia w ostatnim momencie - przy obecnej aurze za 2 dni nie będzie śladu śniegu na ulicach.

Sprawa została przekazana do Gazety Powiatowej. Po pojawieniu się artykułu, wkleję go w ten post.

Kategoria tDDR, zMGo

• Leszczydół-Nowiny

Poniedziałek, 16 grudnia 2013 | Komentarze 0

Test nowej drogi dla rowerów w Leszczydole-Nowinach.

Kategoria mWyszków, tDDR

• Weekend bez samochodu w Wyszkowie

Niedziela, 22 września 2013 | Komentarze 0

Mam mieszane uczucia po weekendzie bez samochodu w Wyszkowie.

W sobotę z WMM do Kuligowa pojechało 5 osób, z Jurkiem Sitkiem trochę więcej ale również bez rewelacji. W niedzielę zostało oznakowanych 12 rowerów przez policję, w zumbie uczestniczyła jedna osoba. Nikt nie skorzystał z Nordic Walkingu oraz z historycznego spaceru Pana Powierzy... Może gdyby wszystkie te wydarzenia nie były o jednej godzinie...

Na rowerowym rajdzie prowadzonym przez WMM było za to sporo osób, ale strażnicy miejscy na rowerach, który mieli nam pomagać, wypadli bardzo blado. Szczególnie było to widać podczas wypadku na moście. Jedna z osób uczestniczących w rajdzie zaliczyła wywrotkę. Strażnicy początkowo zaczęli kierować ruchem, po czym, jeszcze zanim zakończyliśmy zajmować się poszkodowaną, odjechali...

Najbardziej boli mała liczba uczestników wydarzeń. Sporo było zachodu aby wszystko spiąć, a i tak uczestniczyło mało osób. Przed rzeczonym weekendem były chyba ze 3 spotkania w Urzędzie Miasta, dużo poświęconego czasu a i tak wszystko to jak krew w piach....

• Wycieczka z Rowerowym Legionowem

Niedziela, 11 sierpnia 2013 | Komentarze 2

W niedzielę odbyła się wycieczka z Rowerowym Legionowem. W sumie 19 uczestników przejechało 27km zatrzymując się na dłuższy odpoczynek w Michałowie-Grabinie, gdzie odwiedziliśmy dawny cmentarz ewangelicki.

Po wycieczce część uczestników uczestniczyła w małej prowokacji - sprawdzaliśmy pętle indukcyjne na głównym skrzyżowaniu w Legionowie. :)

• Audyt skrzyżowania Piłsudkiego / Jagiellońska

Czwartek, 8 sierpnia 2013 | Komentarze 0

Wspólnie z Przemkiem podeszliśmy pod świeżo wyremontowane skrzyżowanie Piłsudskiego i Jagiellońskiej, aby przetestować czy rowerzystę "widzą" pętle indukcyjne.

Mój film wywołał sporą dyskusję na stronie Rowerowego Legionowa. Informacja nt. temat pojawiła się również w Gazecie Powiatowej. :)

Inwestycję realizuje starostwo, które mam nadzieję ustosunkuje się do sytuacji.