tWyprawa2020

• VMAX 33.48 km/h
  • Austria - dzień 15/15

Niedziela, 20 września 2020 | Komentarze 0

Nasza wyprawa po Austrii dobiega końca. Dojeżdżamy na lotnisko i pakujemy rowery w zbyt małe kartony. Odprawiamy się i wracamy do Polski.

Po przylocie składanie rowerów, powitalny obiad w Polsce w restauracji i powrót do domu.

Całą naszą trasę można obejrzeć pod tym linkiem:

• VMAX 37.08 km/h
  • Austria - dzień 14/15

Sobota, 19 września 2020 | Komentarze 0

To była nasza najchłodniejsza noc w namiocie. Tylko 5 stopni na plusie. Rano sprawunki, czyli zakupy w Spar, robienie śniadania, kawy i suszenie namiotu. Koniec sprawunków to wizyta przy kraniku z wodą. Na naszej wyprawie tylko raz kupiliśmy wodę w sklepie. I to nie dla wody, a dla butelki. W Austrii w górach wszędzie są źródełka, a w nizinach są krany z wodą w prawie każdym miasteczku; Jedziemy do salonu Gianta po umówione kartony rowerowe, potem do Obi po folię stretch. Kończymy w hotelu 4-gwiazdkowym.

• VMAX 45.00 km/h
  • Austria - dzień 13/15

Piątek, 18 września 2020 | Komentarze 0

Ruszamy z hotelu i wzdłuż Dunaju jedziemy do Mautern a potem do Krems. Podziwiamy transport towarów na rzece. Barkami przewozi sie kruszywa, konstrukcje żelbetowe i samochody. Kończymy na małym polu campingowym w Zwentendorf.

• VMAX 50.40 km/h
  • Austria - dzień 12/15

Czwartek, 17 września 2020 | Komentarze 0

Z naszego hotelu przedostaliśmy się przez strefę przemysłową Linz nad Dunaj. Do końca naszej podróży będziemy jechać wzdłuż tej drugiej co do długości rzeki Europy; W Grein przerwa w kawiarni, kolejna na jedzenie w Persenbeug. Tam też podziwialiśmy przepłynięcie barki transportowej przez długą na 250m i wysoką na 10m śluzę. Dzień kończymy w Pöchlarm w klimatycznym hoteliku popijając austriackie wino.

• VMAX 44.28 km/h
  • Austria - dzień 11/15

Środa, 16 września 2020 | Komentarze 0

Rano udało nam sie znaleźć wygodne miejsce śniadaniowe przy wiacie. Podkradliśmy też trochę prądu. Po trzech nocach w namiocie mieliśmy deficyt. Udało się też wysuszyć namiot. Ruszamy nach Wels. Tam przerwa w kawiarni. Potem do Linz, obiad w pysznej burgerowni i zwiedzanie starówki. Późnym popołudniem docieramy na przedmieścia na zasłużony nocleg w hotelu.

• VMAX 64.80 km/h
  • Austria - dzień 10/15

Wtorek, 15 września 2020 | Komentarze 0

Z naszej polany, na której w nocy ryczały jelenie jedziemy na śniadanie. Najedzeni dojeżdżamy nad jezioro Mondsee. Tam krótka przerwa, potem nad kolejne jezioro Attersee, gdzie się kąpiemy i suszymy namiot po nocy. Kolejne 20km jedziemy brzegiem i podziwiamy krystalicznie czystą wodę. Podczas dalszej drogi szukamy noclegów na Booking. Niestety nie znajdujemy nic w rozsądnej cenie, więc lądujemy na polanie naszego pierwszego noclegu tych wakacji w Attnang-Puchheim.

• VMAX 56.52 km/h
  • Austria - dzień 9/15

Poniedziałek, 14 września 2020 | Komentarze 0

Z naszego noclegu na boisku piłkarskim ruszyliśmy w stronę Salzburga. Po drodze mieliśmy 20km odcinek przez Niemcy. W Bad Reichenhall zjedliśmy lody. Mimo, że siedzieliśmy na zewnątrz lokalu, musieliśmy uzupełnić koronawirusową ankietę z danymi osobowymi. Tylko głupek wpisałby prawdę; Zwiedziliśmy stare miasto Salzburga i ruszyliśmy dalej. Około 18:00 zabraliśmy się za obiadokolację, po której rozbiliśmy namiot na wcześniej upatrzonej polanie.

• VMAX 48.60 km/h
  • Austria - dzień 8/15

Niedziela, 13 września 2020 | Komentarze 0

Dzień zaczęliśmy od pysznego śniadania przygotowanego przez gospodynię alpejskiego domu w którym nocowaliśmy. Potem ruszylismy do wąwozu Sigmund Thun-Klamm. Zobaczyliśmy tez maszynownię elektrowni wodnej Kraftwerk Kaprun-Hauptstufe. Austriacki system pozyskiwania energii z wody robi wrażenie. Tamy wysoko w górach i rury transportujące kilometrami wodę w górskich tunelach do elektrowni położonych w dolinach; Kolejny punkt na trasie to miasteczko Zell am See położone nad jeziorem. Tam jemy obiad, deser i kąpiemy się. Potem malowniczymi drogami rowerowymi ruszamy dalej szukając noclegu. Po zjeździe w dolinę nie jest łatwo go znaleźć ale udaje się. Mamy całe piłkarskie boisko dla siebie. :)

• VMAX 82.80 km/h
  • Austria - dzień 7/15

Sobota, 12 września 2020 | Komentarze 0

Udało się! Przejechaliśmy Großglocknerstraße zdobywając szczyt Hochtor 2520m. To mój rekord wysokości na rowerze. Pobiłem też kolejny rekord prędkości - 85km/h na zjeździe. Zarówno podczas wjazdu jak i zjazdu widoki piękne. Największe wrażenie robiły ośnieżone szczyty trzytysieczników. Po zjeździe zjedliśmy obiadokolację w restauracji. Śpimy w pokojach do wynajęcia w alpejskim domu.

• VMAX 54.00 km/h
  • Austria - dzień 6/15

Piątek, 11 września 2020 | Komentarze 0

Dzisiejszym głównym celem było rozpoczecie podjazdu na Großglockner-Hochalpenstraße - 2500m. Po drodze zajechaliśmy do Seeboden nad najgłębsze austriackie jezioro - Millstätter See (142 metry). Na obiad pizza u Włocha. Dzień zakończyliśmy na campingu na wysokości 1000m.