Czerwiec, 2021

• VMAX 52.20 km/h
  • Czarnogóra - dzień 12/15

Środa, 30 czerwca 2021 | Komentarze 0

Dziś dzień odpoczywania. Jedziemy na plażę Valdanos. Po drodze mijamy piękne gaje oliwne.

• VMAX 58.32 km/h
  • Czarnogóra - dzień 11/15

Wtorek, 29 czerwca 2021 | Komentarze 0

Wstaliśmy o 6. Pół godziny przed tym kiedy słońce wyłania się zza góry. Następnie zjedliśmy śniadanie na plaży i zajechaliśmy jeszcze do kawiarni. Potem główną drogą przejechaliśmy Bar oraz zajechaliśmy zwiedzić Stari Bar. Obiad zafundowaliśmy sobie w Dubravie. Potem w popołudniowym skwarze dojechaliśmy do Ulcinj, naszej destynacji. Tutaj zakupy i zameldowanie w luksusowym przybytku. Po odświeżeniu poszliśmy nad morze. Wieczorem tradycyjnie winko na tarasie.

• VMAX 63.00 km/h
  • Czarnogóra - dzień 10/15

Poniedziałek, 28 czerwca 2021 | Komentarze 0

Po śniadaniu wyjechaliśmy z naszego przybytku w Dobrocie. Aby ominąć kawałek głównej drogi pojechaliśmy przez góry. Potem już główną drogą do Budvy. Tam zjedliśmy obiad w sympatycznej knajpce. Kolejne mijane miasteczka to Sveti Stefan, Petrovac na Moru. Wieczór spędziliśmy na adriatyckiej plaży kąpiąc się i popijając wino. Namiot rozbiliśmy kiedy plażowicze rozjechali sie do domów.

• VMAX 40.68 km/h
  • Czarnogóra - dzień 9/15

Niedziela, 27 czerwca 2021 | Komentarze 0

Upragniony odpoczynek. Na lekko okrążyliśmy nieśpiesznie zatokę 2 razy zatrzymując się na kąpiel oraz w restauracji na obiad. Zwiedziliśmy też kotorskie stare miasto. Wieczór spędziliśmy przy naszym stoliczku z widokiem na zatokę, przy lampce wina.

• VMAX 52.92 km/h
  • Czarnogóra - dzień 8/15

Sobota, 26 czerwca 2021 | Komentarze 0

Wcześnie wstaliśmy, bo w planach było dojechanie do Kotoru. Zaczęliśmy od śniadania na plaży, napełniliśmy bukłaki wodą i ruszyliśmy w góry. Po 80 km wzniesień i zjazdów dojechaliśmy na punkt widokowy skąd podziwialiśmy zatokę kotorską. Słynnymi serpentynami kotorskimi zjeżdżaliśmy 20 km aż do miasteczka. Łącznie z przerwami na zdjęcia i chłodzenie tarcz hamulcowych trwało to godzinę. W Kotorze zjedliśmy kolację w restauracji i zameldowaliśmy się na noclegu. Wieczór spędziliśmy przy stoliczku z widokiem na zatokę.

• VMAX 64.08 km/h
  • Czarnogóra - dzień 7/15

Piątek, 25 czerwca 2021 | Komentarze 0

Dzień rozpoczynamy kąpielą w Pivie i śniadaniem przy stoliku nad wodą. Przez pierwszą połowę dnia czeka nas ponad kilometr podjazdów, więc zaopatrujemy się w ok. 8 litrów wody wiedząc, że na trasie nie ma sklepów. Po południu wjeżdżamy do Nikšić, pijemy piwo Nikšićko, kąpiemy się na plaży na przedmieściach, jemy własnoręcznie przyrządzony obiad na plaży i jedziemy na upatrzony na Grupie Biwakowej nocleg na dziko.

• VMAX 60.84 km/h
  • Czarnogóra - dzień 6/15

Czwartek, 24 czerwca 2021 | Komentarze 0

Rano zrobiliśmy zakupy w mieście Žabljak i pojechaliśmy odpocząć nad chyba najładniejsze dotychczas jezioro Crno. Dalej piękną trasą widokową przez góry Durmitor do wsi Trsa, gdzie zjedliśmy obiad. Kolejną atrakcją był kanion rzeki Piva. Najładniej wyglądał z wysokości 1000 metrów. Zjechaliśmy na 600m do miasteczka Plužine, gdzie rozbiliśmy się na nad samą wodą na polu campingowym.

• VMAX 59.04 km/h
  • Czarnogóra - dzień 5/15

Środa, 23 czerwca 2021 | Komentarze 0

W hotelu zjedliśmy pyszne czarnogórskie śniadanie. Ruszyliśmy wzdłuż rzeki Tary do mostu na Tarze. W restauracji zjedliśmy obiad, skąd znów pojechaliśmy do hotelu. W restauracji zjedliśmy pyszny deser oraz raczyliśmy się czarnogórskim winem.

• VMAX 59.04 km/h
  • Czarnogóra - dzień 4/15

Wtorek, 22 czerwca 2021 | Komentarze 0

Po śniadaniu ruszamy z jeziora Bukumirsko i kierujemy sie na północ do większego miasta Kolašin. Po drodze spotykamy wesołego austriaka rowerzystę podróżującego samotnie, z którym wymieniliśmy doświadczenia. Mijamy też budowane nad nami estakady autostrady i chińskie osiedle pracowników. Za Kolašin'em na jeziorem Biogradsko jemy obiad, po czym kierujemy się na nocleg do hotelu.

• VMAX 39.96 km/h
  • Czarnogóra - dzień 3/15

Poniedziałek, 21 czerwca 2021 | Komentarze 0

Po zwinięciu obozowiska wracamy do wioski Korita na wzgórze Sokoła, skąd podziwiamy widok na albańskie góry. Na ławeczce Jadzia poczuła, że coś obok niej chodzi. Był to mały skorpion, który szukał dobrego miejsca do wygrzewania się. Potem ruszamy w góry. Cały czas jedziemy po żwirowej drodze. Nie jest łatwo, im wyżej tym chłodniej. Na wysokości ponad 1700 metrów pojawia sie śnieg. Początkowa euforia przemienia się w strach czy pokonamy góry. Przy schodzeniu było ciężko. Żwirowa droga była momentami cała pokryta śniegiem a zejścia strome. Kilka razy w głowach redagowaliśmy tekst do głównych wiadomości: "Para Polaków na rowerach w górach...". Szczęśliwie zeszliśmy do urokliwej wioski Katun Peroviča. Było już mocno po południu a my tego dnia zjedliśmy tylko po małym burku i suchej bułce. W obliczu wygłodzenia kupiliśmy od lokalnego chłopa trochę ziemniaków, warzyw i kawałek białego sera. Po krótkim odpoczynku nad urokliwym górskim jeziorem ruszyliśmy dalej. Czekał nas jeszcze jeden podjazd. Następnie zjazd nad jezioro Bukumirsko, gdzie sie rozbiliśmy i zrobiliśmy kolację.