kŁotwa

• Litwa & Łotwa - dzień 7/10

Czwartek, 20 sierpnia 2015 | Komentarze 0

Po porannych zakupach ruszyliśmy w stronę Litwy. Jednak nie wszyscy, ponieważ nasza tandemowa para pojechała do centrum na wymianę pękniętych szprych. Spotkaliśmy się znowu tuż za granicą. Koło południa natknęliśmy się na rowerzystę ze Szwajcarii, który podróżuje ze swoim psem. Jego plan to dojechać do Tallina, a co dalej to życie pokaże. :)

Dojechaliśmy na Górę Krzyży (Kryžių kalnas), miejsca gdzie pielgrzymi w intencji nadziei, przyszłości, jako symbole zadumy, wiary bądź jako wota dziękczynne stawiają drewniane krzyże. Miejsce robi duże wrażenie, dużo większe niż nasza polska Góra Grabarka, gdzie niedawno byłem.

Dzień zakończyliśmy w miejscowości Szawle, gdzie zrobiliśmy sobie kilka pamiątkowych zdjęć przy muzeum rowerów (Šiauliai dviraciu muziejus), potem zaczęliśmy szukać miejsca noclegowego. Udało nam się znaleźć bardzo przytulne miejsce za rozsądne pieniądze - Verda Bell.

• Litwa & Łotwa - dzień 6/10

Środa, 19 sierpnia 2015 | Komentarze 0

Dzień zaczynam od zwiedzania. Nie wszyscy jeszcze się uszykowali, więc mam trochę czasu na pokręcenie się po ciasnych uliczkach Rygi i porobienie zdjęć. Po jakimś czasie zbieramy się już wszyscy i zwiedzamy starówkę. Następnie jedziemy do hal targowych Centrāltirgus. Klimatyczne miejsce. W każdej z hal sprzedaje się inne produkty. W każdej pełno stoisk ze świeżymi produktami. W Rydze część z nas wysyła kartki pocztowe do rodzin i znajomych. Reszta zwiedza katedrę Łotewskiej Cerkwi Prawosławnej. Niestety za robienie zdjęć wnętrza pobierana jest sowita opłata. Skupiłem się więc na oglądaniu.

Wyjeżdżamy z Rygi i kierujemy się w stronę Zatoki Ryskiej. To taka namiastka Bałtyku, bo końcu zwiedzamy kraje nadbałtyckie. :) W mieście uzdrowiskowym Jūrmala zatrzymujemy się na obiad i plażowanie. Zachwyca nas architektura drewniana tego regionu.

Po południu docieramy do Jegławy, gdzie po długich poszukiwaniach znajdujemy tani nocleg w miejscowym internacie. Warunki są spartańskie, ale najważniejsze, że mamy dach nad głową. Miasteczko urzeka swoim wyglądem. Samo centrum jest bardzo zadbane, sprzyja odpoczynkowi. Niedaleko znajduje się olbrzymi pałac z XVIII wieku, który co ciekawe nie doznał poważnych zniszczeń podczas I ani II wojny światowej.

• Litwa & Łotwa - dzień 5/10

Wtorek, 18 sierpnia 2015 | Komentarze 0

Podczas porannego pakowania zorientowaliśmy się, że przyjechali właściciele campingu w Grenctāle. Wyszła do nas bardzo sympatyczna Pani, której zapłaciliśmy za nocleg co łaska oraz zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. :)

Ruszyliśmy dalej do Bowska, gdzie podczas przerwy oglądaliśmy tamtejszy zamek oraz suszyliśmy namioty. Kolejną atrakcją był kompleks pałacowy w Rundāle. Dziedziniec pałacu oraz jego otoczenie robi ogromne wrażenie.

Kilka kilometrów dalej w Mežotnes znajduje się kolejny dwór, oraz bardzo sympatyczny most dla turystów. Jednak zanim z niego skorzystaliśmy podjechaliśmy na wzgórze/kopiec o ciekawej historii. Polecam przeczytać historię tego miejsca TUTAJTUTAJ. Niezbędny jest Google Tłumacz.

Późnym popołudniem wjechaliśmy do Rygi, zrobiliśmy zakupy i znaleźliśmy nasz - kilka godzin wcześniej - umówiony nocleg. Spaliśmy w hostelu Seagulls Garret Hostel za 9€ w samym centrum miasta.

• Litwa & Łotwa - dzień 4/10

Poniedziałek, 17 sierpnia 2015 | Komentarze 0

Pobudka przed siódmą czasu lokalnego (czyli o 6:00 polskiego). Pakujemy się, czekamy na najmniej zorganizowanych i ruszamy. :) Czeka nas ambitny dzień - chcemy przekroczyć granicę i wjechać na Łotwę. Mimo kilku dłuższych przerw oraz drobnych awarii udaje nam się to.

Tego dnia zobaczyliśmy dwór Radziwiłłów w Towianach (Taujènai), rynek miasteczka Rogów oraz Poniewież, gdzie zjedliśmy obiad pod marketem. Późnym popołudniem przekroczyliśmy granicę i zaczęliśmy myśleć o noclegu. Namierzyliśmy na nawigacjach camping Rasa SPA, dokąd się udaliśmy. Niestety właścicieli nie zastaliśmy, a że było już późno, nie mieliśmy wyjścia - musieliśmy się tam rozbić bez zgody. :)