Info

avatar Witam. Na rowerze jeżdzę od dzieciństwa. Od roku 2004 robiłem po ok. 1000-1500km rocznie. W kwietniu 2012 roku zarejestrowałem się na bikestats.pl, co zmobilizowało mnie jeszcze bardziej do jazdy. Zachęcam do czytania oraz komentowania moich wpisów.
Więcej o mnie.

Informacja o kategoriach

Każdy mój wpis przyporządkowany jest do różnych rodzajów kategorii: dystans (d), województwo (w) (domyślnie mazowieckie), z kim jechałem bądź w jakiej grupie (z). Wyszczególniłem również kilka dodatkowych kategorii tematycznych (t), bądź związanych z danym miastem, miejscem (m).

Rok bieżący


button stats bikestats.pl



Lata poprzednie


button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl

Archiwum bloga

Smog w Warszawie


Polecane serwisy


Wpisy archiwalne w miesiącu

Grudzień, 2018

Dystans całkowity:500.40 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:25:20
Średnia prędkość:18.71 km/h
Liczba aktywności:22
Średnio na aktywność:22.75 km i 1h 16m
Więcej statystyk
  • DST 32.00 km
  • Czas 01:50
  • VAVG 17.45 km/h
  • Sprzęt Fuji Touring Disc
  • DPD - 233 km do życiówki

    Czwartek, 6 grudnia 2018 | Komentarze 0






    • DST 34.00 km
    • Czas 01:39
    • VAVG 20.61 km/h
  • Sprzęt Fuji Touring Disc
  • DPD - 265 km do życiówki

    Środa, 5 grudnia 2018 | Komentarze 0






    • DST 30.00 km
    • Czas 01:12
    • VAVG 25.00 km/h
  • Sprzęt Fuji Touring Disc
  • DPD - Droga dla Rowerów na Towarowej i Okopowej

    Poniedziałek, 3 grudnia 2018 | Komentarze 5


    W Warszawie na ulicy Towarowej i Okopowej zafundowano rowerzystom asfaltową drogę rowerową. Oczywiście wszystko w imię rzekomego bezpieczeństwa rowerzystów. Niestety, ale w mojej opinii rowerzyści są teraz dużo bardziej narażeni na wypadki i kolizje.

    Ryzyko kolizji z pieszymi, którzy wchodzą na DDR jest bardzo duże. Szczególnie niebezpiecznie jest w okolicy Ronda Daszyńskiego i biurowca Spire, gdzie jest ich bardzo dużo i się śpieszą. Niestety wchodzą pod koła. Na tym odcinku trzeba jechać bardzo wolno, żeby nikogo nie potrącić. Pieszym nie można się dziwić. W końcu zabrano im połowę przestrzeni do chodzenia...

    Mimo oddzielenia ruchu samochodowego od rowerowego ryzyko zderzenia z samochodem jest większe... Wyjeżdżające z dróg podporządkowanych oraz parkingów auta zupełnie nie zważają na rowerzystów - najniebezpieczniej jest w okolicy Klifu. Trzeba hamować prawie za każdym razem.

    Przy tych zmianach kierowcy samochodów mają do dyspozycji po 3 pasy ruchu, a w okolicy skrzyżowań nawet po 4 pasy. Odnoszę wrażenie, że obecna moda na tworzenie dróg rowerowych służy tylko i wyłącznie poprawie bezpieczeństwa kierowców samochodów... Aby nie zaprzątali sobie głowy ich wyprzedzaniem. W końcu to straty czasu idące nawet w kilkanaście sekund podczas całej drogi z pracy do domu.

    Tę patologiczną sytuację można odnieść do wielu innych miejsc. Przykład z mojego miasta Legionowa: ulica Jagiellońska (od Wysockiego do Piłsudskiego), Piłsudskiego (od Sowińskiego do Sobieskiego) - te drogi dla rowerów powinny być pilnie usunięte. Przykłady można mnożyć... Niestety, ale wciskanie dróg rowerowych wszędzie, gdzie tylko się da dla poprawy urzędniczych statystyk, to nie jest dobry pomysł...

    Powtarzam to od dawna i nadal będę: najbezpieczniej jest na ulicy wśród samochodów. Opinię tę głoszę jako rowerzysta, który rocznie robi ponad 15000 km, z czego połowę po samej Warszawie.


    Kategoria tOpinieOpisy


    • DST 4.20 km
  • Sprzęt Kije trekkingowe
  • Łysica

    Niedziela, 2 grudnia 2018 | Komentarze 0


    Wejście na Łysicę podczas weekendu w Świętokrzyskim.

    Zdjęcia z wycieczki można obejrzeć -- TUTAJ --.