Wrzesień, 2022

• VMAX 36.68 km/h
  • Podróż poślubna - dzień 11/17

Poniedziałek, 19 września 2022 | Komentarze 0

Z naszego chyba najlepszego przybytku ruszamy przed 11:00. Kręcimy się trochę po Valeggio sul Muncio i ruszamy. W Mantovie najpierw jemy lody w Gelaterii a potem przejeżdżam po świeżo skoszonej trawie. Całe opony mam w kolcach. Kończy się to oczywiście kapciem z 4 dziurami. Polecam łatki Topeak Flypaper. Nigdy wiecej nie użyję zwykłych. Dziś śpimy na dziko w lesie brzozowym zasadzonym pod linijkę.

• VMAX 39.74 km/h
  • Podróż poślubna - dzień 10/17

Niedziela, 18 września 2022 | Komentarze 0

To była najchłodniejsza noc, jedyne 6 stopni. Ubrani we wszystko co mieliśmy, daliśmy radę. Poranek był słoneczny. Po jajecznicy wyjechaliśmy z noclegu. Po 8 km byliśmy już nad Gardą, nad którą był ogrom ludzi. Trochę popsuło to ogólne wrażenie. W Torbole zrobiliśmy sobie małą przerwę. Dalej jechaliśmy wybrzeżem z przystankami na zdjęcia, przerwą na kąpiel oraz zakupem lokalnego wina w słynnym Bardolino. W Paschiera del Garda odbiliśmy na południe. Jadąc wzdłuż rzeki Fiume Mincio dojechaliśmy na nocleg do Valeggio sul Mincio.

• VMAX 36.54 km/h
  • Podróż poślubna - dzień 9/17

Sobota, 17 września 2022 | Komentarze 0

Pół nocy padał deszcz. Dopiero nad ranem ok 8:00 mogliśmy wyjść z namiotu. Pogoda w końcu się poprawiła. Tzn. nadal nie ma upałów ale czuć, że deszcz został za nami. Cały dzień jedziemy wałem przy rzece, co po jakimś czasie staje sie troche nudne. Widoki rekompensują. Wyjeżdżamy z Tyrolu Południowego. W Trydencie jemy Pizzę. Wieczorem dojeżdżamy na kameralny camping.

• VMAX 54.15 km/h
  • Podróż poślubna - dzień 8/17

Piątek, 16 września 2022 | Komentarze 0

Rano po śniadaniu wjechaliśmy kolejką na 2100 m. Dopiero o 12:00 ruszyliśmy w trasę. Cały dzień jechaliśmy asfaltową drogą dla rowerów wzdłuż rzeki. Na obiad znów zrobiliśmy sobie nasze ulubione Aglio Olio. W czasie dnia troche kropiło a pogoda była niepewna, ale nie zmokliśmy. Nocleg mieliśmy w campingu nad Kalterer See. Wieczór spędziliśmy na molo popijając winko.

• VMAX 51.42 km/h
  • Podróż poślubna - dzień 7/17

Czwartek, 15 września 2022 | Komentarze 0

Zaraz po starcie z noclegu rozpadało się. Zmokliśmy niemiłosiernie i postanowiliśmy skoczyć jazdę po 50 km. Dobrze, że wziąłem suszarkę do butów, przydała się. Po zameldowaniu w jak zwykle za drogim dla Polaka przybytku, dostaliśmy 2-dniowy bilet na wjazd kolejką gondolową ma 2100 metrów.

• VMAX 76.41 km/h
  • Podróż poślubna - dzień 6/17

Środa, 14 września 2022 | Komentarze 0

W hotelu ze słowem chalet [szalet] w nazwie spodziewaliśmy się typowego włoskiego śniadania, czyli słodkiej bułki z marmoladą i kawy. Pozytywnie się zaskoczyliśmy. Można było normalnie pojeść. Najlepsza była salami - rozpływała się w ustach. Wjeżdżamy do Tyrolu Południowego, regionu gdzie blisko 100% mieszkańców to Austryjacy. Polecam poczytać o historii tego regionu. Pod koniec dnia zaliczyliśmy jedną z lepszych atrakcji naszej wyprawy, jezioro Lago di Braies. W drodze na upatrzony w lasku nocleg 78 km/h z górki. Do rekordu 84,8 km/h trochę zabrakło...

• VMAX 65.23 km/h
  • Podróż poślubna - dzień 5/17

Wtorek, 13 września 2022 | Komentarze 0

Znów do góry, tym razem przez pół dnia powoli pniemy sie na niespełna 1300 metrów, jemy zasłużone lody i zaczynamy długi zjazd. Zachwyca nas piękna górska zabudowa mijanych miasteczek. Kilka km przed hotelem robimy zakupy. Dojeżdżamy na miesce noclegu i robimy aglio olio wkurzając zapachem hotelowych sąsiadów.

• VMAX 58.53 km/h
  • Podróż poślubna - dzień 4/17

Poniedziałek, 12 września 2022 | Komentarze 0

Noc w namiocie nad rzeką Soča przebiegła spokojnie. Z rana ryczał tylko jeleń gdzieś nieopodal, choć Jadzia sądzi, że mógł to być niedźwiedź. Od razu z rana wspinamy się a potem zjeżdżamy najlepszym jak narazie zjazdem - dobry asfalt i idealna prędkość zjazdowa ok 40-50km, nie trzeba hamować. Wjechaliśmy do Włoch. Uczciliśmy to od razu włoską pizzą na obiad. Namioty suszymy w małym miasteczku na rynku. Dalsza część trasy wiedzie świetną drogą rowerową odseparowaną od głównej drogi. Po ponad 90km docieramy do upatrzonego campingu. Kończymy dzień winem. O widokach nie wspominam, bo są codziennie. ;)

• VMAX 59.31 km/h
  • Podróż poślubna - dzień 3/17

Niedziela, 11 września 2022 | Komentarze 0

Dzień rozpoczęliśmy wspinaczką na 1615m na przełęcz Vršič. Na szczęście duża część trasy wiodła przez las chroniąc nas przed promieniami słońca. Zjazd najpierw stromy, potem łagodniejszy wzdłuż pięknej rzeki Soča, nad którą się rozbiliśmy.

• VMAX 51.40 km/h
  • Podróż poślubna - dzień 2/17

Sobota, 10 września 2022 | Komentarze 0

Wstaliśmy o 6:30. Temperatura w nocy spadała z 15 do 11 stopni i trzeba było ubrać się cieplej... Poranek był pochmurny i wilgotny ale jak ruszyliśmy wyszło słońce. Po drodze zjedliśmy śniadanie i wysuszyliśmy namiot. Nasza trasa wiodła drogą rowerową odseparowaną od głównej ulicy. Jechało się świetnie. Dojechaliśmy nad jezioro Jasna, nad którym już kiedyś byliśmy. Tym razem płynąca obok Pišnica z powodu suszy nie była już tak okazała jak poprzednio. Nocleg spędziliśmy w Kranjskiej Gorze w hotelu za niebagatelną sumę 111 Euro!