Czerwiec, 2023

• VMAX 23.32 km/h
  • Szwajcaria i Francja - dzień 16/16

Sobota, 17 czerwca 2023 | Komentarze 0

Dziś pobudka o 5:00. Trzeba jechać na lotnisko. Na lotnisku tradycyjnie składamy rowery do kartonów. Wakacje w Szwajcarii i Francji dobiegają końca.

• VMAX 35.22 km/h
  • Szwajcaria i Francja - dzień 15/16

Piątek, 16 czerwca 2023 | Komentarze 0

Cel na dziś to załatwić kartony na powrót. Po odwiedzinach trzech sklepów udało się. Teraz czas na odpoczynek. Wieczorem dojeżdżamy do hotelu.

• VMAX 49.90 km/h
  • Szwajcaria i Francja - dzień 14/16

Czwartek, 15 czerwca 2023 | Komentarze 0

Ciekawe jaka będzie dziś pogoda? My to wiemy, po południu będzie padać. :) Jednak plany są ambijne - dojechać nad morze. Większość trasy mamy z górki, więc powinno sie udać. Na 75km robimy sobie obiad i po nim zbierają sie chmury. Wiemy, że kilka km przed nami leje, więc czekamy w kawiarni obserwując radary pogodowe. Jest okienko, więc zbieramy się. Udaje nam sie zjechać do Cannes bez deszczu. Aż dziwne, że nas nie zlało. W mieście kałuże i brak ludzi. Przyjeżdżamy chyba kilka minut po ulewie. Jedziemy wzdłuż lazurowego wybrzeża prosto na nocleg. Trafia nam się fajny hotel - czysto, schludnie, klima i tarasik. Robimy pranie i odpoczywamy.

• VMAX 48.70 km/h
  • Szwajcaria i Francja - dzień 13/16

Środa, 14 czerwca 2023 | Komentarze 0

Poranek jak zwykle jest słoneczny, więc korzystamy z okazji i zwiedzamy kolejne miasteczka Prowansji na naszej trasie. Dojeżdżamy do dużego jeziora Le Verdon. Zaczynamy je okrążać i zaczynają zbierać sie chmury. Pada, więc czekamy 2 godziny pod wiatą starego domu. W tym czasie robimy sobie obiad Lio oraz gorącą herbatę. Zastanawiamy się co robić z noclegiem i decydujemy sie dziś odpuścić dalszą jazdę - zjeżdżamy na najbliższy camping.

• VMAX 63.84 km/h
  • Szwajcaria i Francja - dzień 12/16

Wtorek, 13 czerwca 2023 | Komentarze 0

Wypoczęci i wysuszeni ruszamy z wiatrem odkrywać prowancję. Już na 10km zaczyna padać, wiec czekamy półtorej godziny aż przestanie. Dalej mamy lekki zjazd i wiatr w plecy. W McDonalds jemy obiad. Można tam zjeść 2x taniej jak w restauracji. Jakość jedzenia też pewnie 2x słabsza ale kalorie te same. ;) Oczywiście po 14:00 już zaczynają zbierać się chmury. Dojeżdżamy do Sisteron, oglądamy twierdzę położoną na skale. Rezerwujemy nocleg i ruszamy wiedząc, że na pewno zmokniemy. Wjeżdżamy prosto we front burzowy ale nie ma już odwrotu. Na szczęście pogrzmiało tylko trochę, za to deszcz padał do samego końca, przez 45km. Od właściciela hoteliku uzyskujemy potwierdzenie, że to nie jest normalna pogoda dla tego regionu na tę porę roku.

• VMAX 63.20 km/h
  • Szwajcaria i Francja - dzień 11/16

Poniedziałek, 12 czerwca 2023 | Komentarze 0

Ruszamy z rana po wysuszeniu namiotu i śpiworów. Przed nami tego dnia sporo zjazdów i wjazdów w tym jeden wjazd na 1300m. Na 65km dopada nas burza. Leje jak z cebra a my czekamy ponad godzine w sklepie. Gdy przestaje padać zaklepujemy sobie nocleg 25km dalej i ruszamy. Znów zaczyna padać i niestety dojeżdżamy na nocleg przemoczeni.

• VMAX 49.89 km/h
  • Szwajcaria i Francja - dzień 10/16

Niedziela, 11 czerwca 2023 | Komentarze 0

Dziś większość dnia po płaskim, za Grenoble 10km podjazd. Po poludniu zbiera sie burza więc szybko dojeżdżamy na kamping nad jeziorem.

• VMAX 53.24 km/h
  • Szwajcaria i Francja - dzień 9/16

Sobota, 10 czerwca 2023 | Komentarze 0

Pomysł aby wyjechać z samego rana nie wypalił - pada. Przestało o 9:00 i ruszamy. Wszystkie góry wokoło parują. Wygląda to świetnie. Jedziemy do Annecy, miasta o którym mówi się od kilku dni w TV, nie tylko francuskiej. W centrum miasta na placu zabaw nożownik dźgnął kilkoro dzieci oraz mężczyznę. Robimy przerwę niedaleko tego miejsca z widokiem na jezioro. Kolejny przystanek do jezioro La Leysee, gdzie zrobiliśmy krótki przystanek w parku przy porcie a potem kawałem dalej ugotowaliśmy obiad. Spaliśmy na campingu 25km dalej. Finalnie zrobiliśmy 111km i wstyd sie przyznać, ale ostatnio ponad setkę to zrobiłem w 2021 roku...

• VMAX 48.46 km/h
  • Szwajcaria i Francja - dzień 8/16

Piątek, 9 czerwca 2023 | Komentarze 0

Poranek jest słoneczny ale po wyjeździe z hotelu pojawiły się chmury. Żegnamy się z Mont Blanc. Dziś jedziemy głównie w dół ale pod wiatr. Po drodze mijamy wodospad Cascade de l'Arpenaz. Jeden z ładniejszych na trasie, za darmo i bez turystów. Obiad jemy w Cluses. Robimy tylko 60km bo prognozy krzyczą o deszczu i burzy. Dojeżdżając do hotelu zaczyna padać.

• VMAX 64.44 km/h
  • Szwajcaria i Francja - dzień 7/16

Czwartek, 8 czerwca 2023 | Komentarze 0

Rozpoczynamy dzień kilometrowym podjazdem w słońcu. Na przełęczy Forclaz odpoczywamy i robimy fotki. Potem pół kilometra zjazdu i przekraczamy granicę z Francją. Znów pół kilometra w górę i dojeżdżamy do miejsca skąd widać ośnieżony szczyt Mont Blanc. W Chamonix-Mont Blanc jemy pysznego Burgera i jedziemy dalej coraz bardziej zbliżając się do góry. Bukujemy hotel z widokiem na góry.