zAZa

• Wokół bagna Pulwy

Piątek, 28 lutego 2014 | Komentarze 3

Ostatnia wycieczka w tym miesiącu i niespodziewane przekroczenie 1000 km w lutym.

Na mapie Compassu we wsi Nury wypatrzyłem dawny cmentarz osadników niemieckich. Wśród gęstych krzaków znalazłem kilka starych płyt nagrobnych zarośniętych mchem. Nie spodziewałem się, że cokolwiek tam znajdę. Całkiem niedaleko, bo ok. 600-700m na południe od wsi Wincentowo również znajdował się stary cmentarz, ale tam nie ma już śladu po nagrobkach.

Kategoria mWyszków, zAZa, zT

• Festiwal miodu i chleba w Kamieńczyku

Niedziela, 4 sierpnia 2013 | Komentarze 0

4 sierpnia po raz drugi odbył się w Kamieńczyku Festiwal Miodu i Chleba. Cała centralna część rynku zapełniła się stoiskami lokalnych wytrówców złotych słodkości oraz pachnących bochnów.

Tego dnia gmina Wyszków zorganizowała też rajd rowerowy, dzięki któremu można było dotrzeć na festiwal. Portal Wyszków Moje Miasto oraz jego sympatycy dołączyli o 12:00 do wycieczki i wspólnie dotarli do Kamieńczyka.

Następnie już samotnie pojechałem do Łochowa skąd pociągiem ruszyłem do domu.

Kategoria d100-200, mWyszków, zAZa, zRUm

• Do Radzymina

Środa, 17 lipca 2013 | Komentarze 0

Główny cel wycieczki - kupić w Radzyminie trochę dobrego piwa, bo w Wyszkowie z tym cieniutko...

Kategoria mWyszków, zAZa

• Sprzęt SS-man (oddany siostrze)
  • Liw

Niedziela, 30 czerwca 2013 | Komentarze 0

W nocy z soboty na niedzielę wróciłem z Poznania a rano już byłem gotowy na wycieczkę do Liwu. Tam spotkałem się z grupą z Wyszków Moje Miasto. Wspólnie zwiedziliśmy zamek z Liwie oraz wieś Wyszków pod Węgrowem. Potem odłączyłem się i pojechałem w drogę powrotną.

Wykorzystując maksymalnie pociąg przy przemieszczaniu się zrobiłem tego dnia 85km. Był to mój rekordowy przejazd dzienny SS-manem.

Aby obejrzeć galerię kliknij w zdjęcie!

Kategoria zAZa, zJSz, zRUm

• Wyszków - Szumin - Jadów - Legionowo

Sobota, 8 czerwca 2013 | Komentarze 4

Wycieczka do Szumina z Wyszków Moje Miasto. Z Kamieńczyka już samotnie, przez Jadów, potem Szewnicę do Radzymina. Do Legionowa pociągiem.

W Jadowie zjadłem lody tradycyjne. Niestety już nie tak dobre jak kiedyś.
    Za Jadowem zajechałem na cmentarz żydowski, na którym ostatnio byłem 3 lat temu. Tam bardzo pozytywny akcent - symboliczny nagrobek pani Sary Litwak, żydówki emigrantki.

Macewa głosi:
    CAŁE ŻYCIE TĘSKNIŁA
    ZA
    POLSKĄ I JADOWEM

O wspomnieniach Sary Litwak dla serwisu Wirtualny Sztetl można przeczytać TUTAJ.

Niestety komary nie pozwoliły mi długo przebywać na cmentarzu. Kilka szybkich zdjęć i zwiałem.

Na koniec informacja o tajemniczej puszce na sztycy. Jest to aparat otworkowy zamontowany przez Agnieszkę Długołęcką z Wyszkowa, która interesuje się tą techniką wykonywania zdjęć. Więcej informacji o solarigrafii TUTAJ. Puszka będzie rejetrowała moje rowerowe poczynania ok miesiąca. :) Z niecierpliwością czekam na efekt finalny. :)

Kliknij w zdjęcie!

Kategoria mWyszków, zAZa, zJSz

• Nocna wycieczka rowerowa z WMM

Czwartek, 30 maja 2013 | Komentarze 0

Kategoria mWyszków, zAZa, zJSz

• Dzień Konia w Gulczewie

Niedziela, 26 maja 2013 | Komentarze 1

Dzień Konia w Gulczewie odbył się 26 maja. Wyruszyliśmy w dość dużym rowerowym gronie by podziwiać te piękne zwierzęta podczas ich święta.

Kliknij w zdjęcie!

Więcej zdjęć w serwisie Wyszków Moje Miasto.

Kategoria mWyszków, zAZa, zJSz, zRUm

• Moja Rowerowa Rodzina

Niedziela, 12 maja 2013 | Komentarze 0

„Moja Rowerowa Rodzina” to rajd rowerowy zorganizowany przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Pułtusku, Kuźnie Kurpiowską w Pniewie, Stowarzyszenie Puszcza Biała – Moja Mała Ojczyzna, grupę rowerową „Zdrowo Zakręceni”.

Ekipa Wyszków Moje Miasto by wziąć udział w tym rajdzie wyruszyła spod Domu Kultury "Hutnik" w Wyszkowie o godzinie 8:00 rano. Na rynku w Pułtusku punktualnie stawiliśmy się o godzinie 10:00. Po zapisaniu się na listę uczestników i wykonaniu zdjęcia grupowego, w asyście straż miejskiej, która eskortowała nas na całej trasie, ruszyliśmy do Nadleśnictwa Pułtusk, a dalej na Bartodzieje. Minęliśmy Gładczyn Rządowy, Topolnicę, Pniewo Kolonia. W Pniewie zawitaliśmy do Kuźni Kurpiowskiej gdzie czekał na nas poczęstunek składający się z ciasta drożdżowego, chleba ze smalcem i ogórkiem oraz podpiwkiem.

Moje zdjęcia poniżej, a jakby komuś było mało zapraszam tutaj.

Rysiek był perfekcyjnie przygotowany do wycieczki. Oprócz płaszcza miał kilka ligo kluczy rowerowych. :)

Jeden z Dębów papieskich.

Jedna z uczesniczek miała rower z wałem Kardana.

Ponad 180-letnie sosny.

Królewska wyżerka.

Odłączenie od grupy i kilka ciekawszych miejsc na trasie.

• Rowerowa Majówka

Środa, 1 maja 2013 | Komentarze 0

Wyszkowska Rowerowa Majówka przyciągnęła blisko 160 miłośników rowerów. Burmistrz Wyszkowa otworzył imprezę - niestety chyba tylko zdalnie, ponieważ nie pojawił się na otwarciu. Również zastępców Burmistrza nie było.

Do wyboru były 3 trasy: 40 km, 30 km oraz 20 km, którą prowadził Jurek Sitek wraz z drużyną Wyszków Moje Miasto. Na trasach rajdu zapewniony był serwis rowerowy (Lowelek) oraz pomoc medyczna. Po drodze zorganizowaliśmy konkursy w toczeniu opony slalomem na czas oraz sprint pod górkę. Nagrody rowerowe dla zwycięzców ufundował Sklep Rowerowy Trybik z Wyszkowa a koszulki ufundowała Fundacja rower.com.

Na zakończenie rajdu wszystkie grupy rowerzystów spotkały się w Parku Miejskim gdzie czekała na strudzonych rowerzystów gorąca grochówka a potem zostały rozlosowane nagrody-gadżety rowerowe wśród startujących miłośników dwóch kółek.

Zdjęcia z trasy 20km można obejrzeć na stronie Wyszków Moje Miasto.

Niestety zdaniem przedstawiciela UM w Wyszkowie jak i portalu infowyszkow.pl 3 rajdy pierwszomajowe to "inauguracja sezonu rowerowego 2013". W Wyszkowie były już 2 otwarcia sezonu, z czego jedno duże, w którym uczestniczyło 60 osób (w mniejszym otwarciu 20 osób). Zachowanie takie dowodzi brakiem szacunku dla innych grup rowerowych zaangażowanych w turystykę rowerową w mieście oraz dla osób uczesniczących w rajdzie. Czy miasto nie widzi bezinteresownych działań innych mieszkańców, którzy próbują budować społeczność ludzi aktywnych oraz starają się promować Wyszków? A może nie chce widzieć?

• Wiosenne Otwarcie Sezonu Rowerowego 2013 w Wyszkowie

Niedziela, 21 kwietnia 2013 | Komentarze 0

Wiosenne otwarcie sezonu rowerowego, które odbyło się w Wyszkowie w niedzielę przyciągnęło ok 70 miłośników dwóch kółek. Przed wyruszeniem na trasę rajdu przedstawiciel współorganizatora rower.com wręczył każdemu uczestnikowi Otwarcia koszulkę. Ruszyliśmy tradycyjnie spod schodów kościoła Św. Idziego o godzinie 11:00.

Ulicą Strumykową, Matejki dotarliśmy do Zakręzia a stamtąd do Natalina. Klucząc po lasach dotarliśmy do Nadleśnictwa Wyszków gdzie odpoczęliśmy by ruszyć ul. Zacisze do miejsca naszego obozowania. Przy ognisku upiekliśmy kiełbaski. Potem leśnymi ścieżkami dotarliśmy do ulicy Sosnowej, a tu juz prosto drogą dla rowerów do Wyszkowa.

Relacja z wycieczki na stronie WMM:

Kategoria mWyszków, zAZa, zJSz, zRUm, zJSi