Remont willi w Rybienku dobiega końca

Niedziela, 26 stycznia 2014 | Komentarze 0

Na przełomie lat 20. i 30. XX wieku Kazimierz Skarżyński rozparcelował swój majątek Rybienko Leśne – w ten sposób powstało osiedle letniskowe, obecnie willowa dzielnica Wyszkowa. Mieszkańcy Warszawy, jak pisze w monografii „Dzieje Wyszkowa i okolic” J. Szczepański, w l. 30 XX wieku „odkryli” dla siebie Rybienko Leśne, „w którym jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać wille reprezentantów wolnych zawodów z Warszawy. Rybienko przyciągało swoim łagodnym mikroklimatem, obfitością drzew, piękną nadbużańską plażą. Coraz częściej zaczęli tu budować swoje domy najbogatsi mieszkańcy Wyszkowa.”

Na przełomie maja i czerwca 2010 roku  zburzono drewnianą willę Tusieńkę. Właściciel zaniedbał bieżącą konserwację, czego efektem było wyburzenie budynku. Taki los mógłby spotkać inną posiadłość. Na szczęście do tego nie doszło.

Chodzi o willę zlokalizowaną przy Alei Wolności 10 - dobiega końca jej remont. Śledzę tę inwestycję od początku, czyli od lipca 2012 roku. Wtedy napisałem o niej pierwszy raz: " Obecnie trwa remont willi, która znajduje się naprzeciwko sklepu Społem w Rybienku Leśnym. Zaniepokoiłem się widząc, że właściciel dobudowuje kilka pomieszczeń z pustaków, robi większy taras oraz powiększa ganek.Z informacji jakie od niego uzyskałem budynek zachowa swój wyjątkowy charakter.Właściciel pokazał mi w jakim stanie jest tył budynku. Część fundamentu, tylnej ściany oraz stropu trzeba było zrobić od nowa, ponieważ drewno użyte do budowy domu spróchniało. Remont jest niezbędny, żeby budynek mógł przetrwać. Z niecierpliwością będę czekał na końcowy efekt."

Obecnie trwają prace wykończeniowe. Budynek wygląda nowocześniej, a czy zmienił swój charakter to już każdy oceni indywidualnie.

Zapraszam do galerii zdjęć przedstawiającej zdjęcia z przed remontu, gdy budynek był remontowany oraz prezentację stanu obecnego.