• Słowacja, Rumunia, Węgry - dzień 4/17

Wtorek, 15 lipca 2014 | Komentarze 0

Dzień zaczynamy od zmiany opon Rafałowi. Jego stare ciągle łapały kapcie i dalsza jazda z nimi nie miała sensu. Po zmianie było już dużo lepiej; Połowa dnia upłynęła nam na podjazdach, które ciągnęły się w nieskończoność. Prawdę mówiąc i tak myślałem, że będzie sporo gorzej. Niewątpliwym plusem podjazdów była możliwość podziwiania krajobrazów. :) Na szczycie upragniona granica ze Słowacją, gdzie przyodzialiśmy obowiązkowe kaski i po odpoczynku ruszyliśmy z górki. Pierwsze wrażenie za granicą: czemu jest tam tyle rumunów? Na każdym kroku cyganeria się kręciła... Najwięcej ich było pod marketami. Strach było na sekundę spuścić rower z oczu; Słowackie miasteczka były bardzo urokliwe. Pierwszy zagraniczny obiad zjedliśmy w Stropkov. Trochę dukaliśmy po Słowacku próbując przekazać co chcemy zjeść, ale po chwili kelnerka powiedziała, że rozumie doskonale po Polsku. Ogólnie słowacji trudny nie jest. Bez problemu dogadywaliśmy się z lokalesami. Prawdziwe problemy z porozumiewaniem się były dopiero przed nami. :) Wieczorem dotarliśmy do miasteczka Podčičva, gdzie noc spędziliśmy w namiotach na polanie na terenie zamku. Podobno w nocy drapieżne ptactwo hałasowało i dziewczyny nie mogły spać. Mi spało się dobrze. Nic nie słyszałem. :)