• Wyprawa 2018 - Rumunia&Ukraina - dzień 6/16

Środa, 18 lipca 2018 | Komentarze 0

Po ciężkim wtorku pozwoliliśmy sobie na dłuższe spanie. Zbudziły nas psy i znowu głośna muzyka. Zjedliśmy śniadanie i ruszyliśmy. Po 4 km dotarliśmy do większego miasta Curtea de Argeș. Zrobiliśmy zakupy w Kauflandzie i zwiedziliśmy prawosławną Cerkiew Zaśnięcia Matki Bożej. Odbiliśmy na północ w kierunku Trasy Transfogarskiej. Podczas podjazdu delektowaliśmy się wspaniałymi widokami.

Po 5 godzinach i 35 km dotarliśmy do wielkiej zapory nad jeziorem Vidraru. Objechaliśmy jezioro, żeby zacząć podjazd na Trasę Transfogarską. Zaczęliśmy dzień na wysokości 445 m a a skończyliśmy go w miejscowości Piscul Negru na wysokości 1230m. W tych okolicach jest dużo niedźwiedzi i nie było sensu ryzykować spaniem pod namiotami. Zresztą psuła się pogoda; Znowu znaleźliśmy jakiś dziwny pensjonat - wlaściciel przywitał nas Palinką.

Następnego dnia czekał nas 15 km wjazd na wysokość 2274 metrów, na najwyższy punkt naszej wyprawy, a później około 25 km ostro w dół - Mizerescu już zaciera ręce... ;)

Kliknij -- TUTAJ -- aby obejrzeć zdjęcia z tego dnia wyprawy.