W okolice Stanisławowa

Czwartek, 28 czerwca 2012 | Komentarze 0

Na początku miało być 40km, przed wyjazdem zmieniłem lekko trasę i miałem zrobić 45km, a wyszło jak zwykle więcej - 62km.

Z Legionowa do Tłuszcza przyjechałem pociągiem, wysiadłem i w drogę. Miało być łatwo i przyjemnie, ale za Międzylesiem na 15. kilometrze trasy, okazało się że droga wiodąca przez las w stronę Stanisławowa przestała być drogą, a stała się strumykiem (pewnie z powodu wysokiego stanu wód gruntowych).

To jedyna droga w okolicy, więc zdjąłem buty, wziąłem rower pod pachę i zacząłem iść po tym strumyku z nadzieją, że niedługo droga będzie już drogą. Ale nic z tego. Po ok. 200-300 metrach dało się wyjść na polanę. Dalej zaczął się las, błądziłem po nim ok pół godziny (moja mapa w GPSie sięga tylko do Międzylesia). Szukałem przejezdnej leśnej drogi, ale niestety wszystko w pobliżu zalane.

Wyszedłem w Wólce Dąbrowickiej i nie było innego wyjścia jak objechać zalane tereny przez Cygów, Rojków i Turze. Dalej już zgodnie z planem przez Rządzę, Kąty-Borucza, Jaźwie do Tłuszcza.

Zajechałem jeszcze w pobliże szopy, żeby zrobić zdjęcie zardzewiałym lokomotywom. Mimo, że dużo czasu zmarnowałem w lesie, zdążyłem na powrotny pociąg z Tluszcza do Legionowa.