Info

avatar Witam. Na rowerze jeżdzę od dzieciństwa. Od roku 2004 robiłem po ok. 1000-1500km rocznie. W kwietniu 2012 roku zarejestrowałem się na bikestats.pl, co zmobilizowało mnie jeszcze bardziej do jazdy. Zachęcam do czytania oraz komentowania moich wpisów.
Więcej o mnie.

Informacja o kategoriach

Każdy mój wpis przyporządkowany jest do różnych rodzajów kategorii: dystans (d), województwo (w) (domyślnie mazowieckie), z kim jechałem bądź w jakiej grupie (z). Wyszczególniłem również kilka dodatkowych kategorii tematycznych (t), bądź związanych z danym miastem, miejscem (m).

Rok bieżący


button stats bikestats.pl



Lata poprzednie


button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl

Archiwum bloga

Smog w Warszawie


Polecane serwisy


  • Sprzęt Bez roweru
  • Optymalizacja donikąd

    Piątek, 25 stycznia 2013 | Komentarze 2


    Dziś rowerowania nie było. Było za to czytanie o kolei.

    Od zawsze uważałem, że rower i kolej to świetne połączenie. Większość z nas łączy te dwa sposoby poruszania się i odkrywa nowe zakątki Polski, Europy i Świata. Dlatego pragnę podzielić się artykułem, który przeczytałem w niezależnym kolejowym kwartalniku "Z Biegiem Szyn", który czytam regularnie.

    O sytuacji na kolei, modernizacji linii, zakupu nowego taboru mówi się bardzo dużo. Branża kolejowa ma świetny piar i z każdej, nawet najmniejszej modernizacji robi wielki medialny sukces. Tymczasem nie wszystko przedstawia się tak różowo, o czym możecie przeczytać w artykule Karola Trammera "Optymalizacja donikąd".



    Najbardziej smucą mnie informacje o planach likwidacji linii wokół Ostrołęki. Na rok 2013 zaplanowałem objechanie rowerem wszystkich tych kolejowych tras i jak się teraz okazuje, mogą to być ostatnie wycieczki, w których w tym rejonie zobaczę tory kolejowe...

    Zachęcam do komentowania.

    Kategoria tOpinieOpisy



    Komentarze
    kes
    | 08:39 sobota, 26 stycznia 2013 | linkuj Jeśli chodzo o ruch pasażerski to na linii Ostrołęka-Łapy odbywają się tylko przejazdy specjalne związane głównie ze świętami kolejowymi; Ruch towarowy odbywa się na pewno na linii Małkinia-Ostrołęka, jak pisał autor artykułu to jedyna alternatywa dla dostarczenia paliwa do rozbudowywanej elektrowni w Ostrołęce. Linia ta była remontowana kilka lat temu i obecnie jest w bardzo dobrym stanie. Ten odcinek przydał się szczególnie w zeszłym roku, gdy przez kilka miesięcy remontowany był odcinek Tłuszcz-Mostówka.
    Zachęcam do odwiedzin strony http://www.linia29.cal.pl/readarticle.php?article_id=242
    zarazek
    | 08:10 sobota, 26 stycznia 2013 | linkuj A na tych liniach wokół Ostrołęki to w ogóle cokolwiek pasażerskiego kursowało ostatnio? (prócz odcinka Wyszków - Ostrołęka) Mnie z kolei (!) zabiła informacja o zakusach na likwidację odcinka Sokółka - Suwałki, to by była masakra dla moich rowerowych planów... :(
    Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!